Even voorstellen

Wij zijn een groep enthousiaste ouders van kinderen van de Leertrommel en ’t Neerveldje. We vinden dat de school een heel belangrijke rol speelt bij de opvoeding van onze kinderen en willen daarom bijdragen aan een goede werking van de school. Via de ouderraad worden we meer betrokken en kunnen we mee vorm geven aan het reilen en zeilen van de school. We zijn er echter niet alleen voor onze eigen kinderen. We willen de ambassadeurs zijn van alle ouders van de school.

Voorzitter: Olivier De Greve

Penningmeester: Ine Buelens

Secretaris: Karen Vander Veken

Wat doet een ouderraad?

Vinger aan de pols

De leden van de ouderraad krijgen extra uitleg over de werking van de school, we mogen suggesties geven en kunnen zorgen van onszelf of andere ouders ter sprake brengen. We konden al advies geven over thema’s zoals schoolkosten, de nieuwe speelplaats of het huiswerkbeleid. We willen een spreekbuis zijn voor de ouders en voor de school. In beide richtingen dus.

Tijd voor actie

De ouderraad ondersteunt de werking van de school door de handen uit de mouwen te steken. Het meest bekend zijn onze activiteiten die geld in het laatje brengen. Bijvoorbeeld enkele van de smartbords en (bijna) alle speeltoestellen op de speelplaats werden aangekocht door de ouderraad, maar ook het bezoek van Sint en Piet, de extra activiteiten tijdens de openluchtklassen en de toneelvoorstellingen worden (mee) mogelijk gemaakt door bijdragen van de ouderraad.

Samen sterk

De ouderraad organiseert regelmatig activiteiten waar ouders elkaar kunnen ontmoeten. Denk maar aan de quiz of de fuif. Een goed contact tussen de ouders is immers ook goed voor de werking van de school. De beste plek om andere ouders (en ook de leerkrachten) te leren kennen, is in de ouderraad zelf natuurlijk. Ideaal voor nieuwe inwoners van Opwijk.

Gezocht: durvers, doeners, deelnemers

Om al deze activiteiten te kunnen organiseren, hebben we hulp nodig. Onze ouderraad staat open voor alle ouders. Dus ook voor jou.

Enkele durvers worden vast lid van de ouderraad. We vergaderen om de zes weken en wij vormen de rode draad. We werken de jaarplanning uit, verdelen het werk in werkgroepen, maar houden ook de vinger aan de pols bij de dagelijkse werking van de school.

Heel veel doeners verzetten ongelooflijk veel werk: het eetfestijn, een klusjesdag op school, wat extra hulp op de kerstmarkt. Vind je een concreet project dat je aanspreekt? Geef een seintje. Je hoeft niet naar vergaderingen te komen, we briefen je op het moment zelf. Ideaal voor ouders die weinig tijd hebben, en toch iets willen doen.

Onze activiteiten hebben maar zin wanneer jullie zo veel mogelijk komen. We rekenen op alle ouders als deelnemers.

Is je interesse gewekt? Neem dan contact op via ons e-mailadres:

Je kan ons ook volgen op Facebook: Ouderraad De Leertrommel – ’t Neerveldje